Friday, March 18, 2011

HIJAB IS NECESSARY!!


maaf la yek gua letak gamba gua sbg contoh sndiri..huahua..

Aku sendiri kadang-kadang konpius dengan fungsi hijab ni..sesetengah orang macam aku lah (kononnyer..hahaha) menganggap hijab nie wajib untuk tutup aurat rambut.. umumnyer lain tempat lain stail pemakaian hijabnye.. memang lar kalau kite nampak orang pakai hijab da pelik-pelik je rase.. da macam bukan kat tempat sendiri dah..hik..hik..hik..
Nak dijadikan cerite orang sekarang nie memang la senang sangat nak pakai hijab, tapi tu lar..hisyh..kejap-kejap ade, kejap lagi hilang entah ke mane.. mudah sangat kene curikk..hahaha..mahal sangat ke hijabnyer sampaikan asyik hilang jer.. aku tau hijab tak melambangkan diri seseorang yang sebenar..tu aku tak nafikan, tapi sekurang-kurangnyer pemakaian hijab nie mengikut ape yang diperintah ALLAH SWT..(cewah,,praktikkan ape yang da belajar..”ADAB-ADAB MENUTUP AURAT”..hahaha)..die buat dose sebanyak mane pun belakang kire..tu kan PERINTAH!!
Hijab sekarang sebenarnye da jadi fesyen yang menyeluruh.. tambah-tambah lagi sekarang banyak sangat fesyen hijab yang pelik-pelik.. dan secara tibe-tibenyer.. jeng..jeng..jeng.. kehadiran seorang gadis di depan mata memakai hijab dan berbekalkan top tanpa lengan serta berseluar pendek.. peh! Orang cam aku nampak macam tu,aku lak yang rase cam TERHINE gilak.. aku tau lar dunie sekarang nie bersandarkan fesyen semate-mate, tapi biar la BERASAS!

Hijab melambangkan karakter seorang gadis yang sopan, yang tau adab.. tak kisah la kalau orang tu nak free hair ker, tapi jangan sampai nak menghine gadis yang cube nak menutup aurat.. aku takder hak nak halang, tapi aku rase malu lar kalau spesies aku sendiri buat aniaya golongan orang yang tutup aurat nie..kalau nak berhijab pun biar la pakaian tu yang sopan.. kan cantik je mate memandang..sejuk jer hati mak mertue pandang..hahaha.. tak lar sampai nak terjojol bijik mate tengok pakai terdedah sane sini..oooopsss….
RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL..LALALA~~~~~

No comments:

Post a Comment